<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Acties > Actielijst |
De actielijst (Bestand->Actielijst) biedt een overzicht van alle openstaande acties.
De kleur van de actiedatum geeft aan of de actiedatum in de toekomst ligt, vandaag actueel is of in het verleden ligt.
Details, Contact en Actie
Door op een actieregel te dubbelklikken, of de knop Actie te gebruiken, wordt het detailscherm van de actie geopend. Hierin kan de actie desgewenst als Gereed worden aangevinkt.
Wanneer een actie geen algemene actie is, maar een actie die vanuit bijvoorbeeld een uitzendkracht-contact is gemaakt, kunnen de knoppen Details of Contact gebruikt worden om resp. het detailscherm van de uitzendkracht, of het betreffende contactscherm te openen. Bij een algemene actie hebben de knoppen Details en Contact dus geen functie.
Het gekoppelde detailscherm is ook te openen met de knop Details in een geopende actie.
Direct afhandelen met G-toets Het is mogelijk om een actie direct af te handelen zonder schermen te openen: door de G-toets in te drukken wordt de geselecteerde actie op Gereed gezet in de database, en wordt de lijst ververst. |
Opnieuw zichtbaar maken in Nieuwe acties, met N-toets Voor gebruikers die veel vanuit het scherm Nieuwe acties werken om acties af te handelen is een mogelijkheid om een actie daar opnieuw zichtbaar te maken. Druk hiervoor op de N-toets in de actielijst. Deze optie is alleen mogelijk voor acties die nog niet gereed zijn. |
Selectie
De actielijst kan op verschillende manieren geopend worden:
•vanuit het menu of de knoppenbalk: Actielijst totaal
•vanuit het detailscherm van bijvoorbeeld een uitzendkracht: Actielijst per onderdeel
•Actielijst totaal:
oBij openen zijn de openstaande acties te zien van de huidige gebruiker. Via de Actienemer kan een filter worden gezet op de acties van andere gebruikers.
oDesgewenst zijn acties per soort uit te schakelen in het selectie kader.
•Actielijst per onderdeel:
oBij openen zijn de openstaande acties voor het betreffende onderdeel te zien, van alle gebruikers.
oVia de Actienemer kan een filter worden gezet op de eigen acties of die van anderen.
•De reeds afgehandelde acties kunnen erbij zichtbaar gemaakt worden door Alleen openstaande acties uit te vinken.
•Met een filter op Actiegever is het mogelijk om alleen de acties te zien die een bepaalde gebruiker heeft aangemaakt.
Rapport
Met de knop Rapport is een overzicht van de betreffende actiepunten af te drukken of als bestand te bewaren.