Recente aanpassingen

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  »No topics above this level«

Recente aanpassingen

 

24.4  30 september 2024

 

 

Nieuw inlogsysteem

 

Om de beveiliging van Regelneef verder te waarborgen werkt Regelneef met een nieuw systeem voor het autoriseren van gebruikers en de beveiliging van het internetverkeer.
 

Werking

Het aanmeldscherm opent automatisch vanuit het loginscherm van de Windows applicatie.  

U kunt zich daar aanmelden met uw email en wachtwoord, waarna in het inlogscherm uw email adres getoond wordt.

De knop Inloggen wordt dan actief. Hiermee kan de sessie gestart worden.

 

 

aanmelden

 

Nieuwe mogelijkheden

Indien u kort geleden al eerder aangemeld heeft op uw systeem, zal het aanmeldscherm direct al sluiten en wordt uw eerder geverifieerde email adres automatisch getoond in het loginscherm.

Indien u met uw email adres toegang heeft tot meerdere Regelneef databases dan hoeft u voor het inloggen na de eerste database niet meer apart aan te melden bij de volgende.

Het aanmeldscherm is web-gebaseerd, wat handige opties kan geven voor het invullen van de velden.

Met de functie 'Wachtwoord vergeten' kan een gebruiker zelf het wachtwoord opnieuw instellen door een reset-email aan te vragen.

 

Nieuw wachtwoord instellen

Door de overgang naar het nieuwe inloggen moet iedere gebruiker opnieuw een wachtwoord instellen. Hiervoor heeft iedere Regelneef gebruiker op 27 september een email gehad met instructies. Deze instructies zijn ook hier na te lezen (English version here).

 

 

 

Uitbreiding huurcontract accommodatie

 
Er zijn twee nieuwe velden beschikbaar:

Opzegtermijn

Borg terugbetaald

 

Deze gegevens zijn ook als kolom toe te voegen aan de Overzicht accommodaties en Planlijst accommodaties.

 

huurovk

 

 

 

Datumfilter op datumkolommen

 
Iedere datumkolom die via lijstdefinities beschikbaar is toont nu een filterknopje wanneer de muis boven het kolomhoofd wordt gehouden.
 
Er opent dan een speciaal schermpje voor het filteren van de datums in de lijst. Hier kan via een kalender een datum of een datum range gekozen worden. Op basis van de inhoud van de datums in de kolom komen ook slimme selectie-opties als 'Vorige maand', 'Vorige week', 'Vandaag' beschikbaar.

 

 

datumfilter

 

 

Scanverdeler

Bij de lijst met uitzendkrachten is een kolom Actief toegevoegd.

 

 

 

 

24.3.1  28 augustus 2024

 

 

Inloggen met e-mail adres

Binnenkort zal er een nieuw inlog systeem komen voor Regelneef. Een eerste belangrijke stap daar naar toe is in deze versie de overgang naar het inloggen met een e-mail adres, in plaats van een gebruikersnaam.

 

E-mail adres voor inloggen instellen

 

Na het inloggen met de oude gebruikersnaam verschijnt een scherm waarin u op kan geven met welk e-mail adres u voortaan in wilt loggen. Uw oude loginnaam wordt dan vervangen door dat e-mail adres.

 

Er wordt al een e-mail adres voorgesteld. Controleer of deze voldoet aan de eisen en pas het anders aan.

 

Het moet uw persoonlijke e-mail adres zijn

U moet inbox van dit e-mail adres kunnen lezen

 

Gebruik dus geen algemeen e-mail adres (zoals info@bedrijf.nl), maar uw persoonlijke e-mail adres binnen het bedrijf, of anders bijvoorbeeld uw persoonlijke gmail adres.

 

Indien u toegang heeft tot meerdere Regelneef databases, dan kunt u in iedere database hetzelfde e-mail adres voor inloggen opgeven. In een later stadium zal dit dan samengevoegd worden tot één account met hetzelfde wachtwoord.

 

 

 

Actie voor administrators
 

Heeft u administrator rechten, dan zult u zien dat er bij een gebruiker (Onderhoud->Gebruikers) nu twee velden voor een e-mail zijn:

 

Login e-mail adres
Dit is het nieuwe veld, wat de gebruikersnaam vervangt

E-mail
Dit wordt gebruikt als samenvoeg-veld in documenten

 

Als administrator kunt u zo dus het login e-mail adres voor iedere actieve gebruiker al instellen. Dit heeft als voordeel dat het voor iedereen geregeld is, ook voor gebruikers die niet vaak inloggen. U moet dan wel de betreffende gebruikers inlichten dat het inloggen veranderd is.

In Onderhoud->Gebruikers moeten in de kolom 'Login e-mail adres' uiteindelijk alleen nog maar e-mail adressen staan in plaats van login-namen. Dit geldt alleen voor de actieve gebruikers; voor de niet-inloggende gebruikers hoeft er niets te veranderen.

 

SunBase zal u mogelijk benaderen wanneer na enkele weken nog niet alle actieve gebruikers een e-mail login ingesteld hebben, met het verzoek dit alsnog compleet te maken.

 

 

 

24.3.0  6 juli 2024

 

 

Nieuw menu bij telefoonnummer, met WhatsApp optie

De telefoonnummer velden in diverse schermen hebben nu een knop waarmee een aantal opties beschikbaar komen:

 

telefoonmenu

 

SMS verzenden
Opent het SMS scherm in Regelneef. Dit is alleen beschikbaar wanneer de SMS module gebruikt wordt.

WhatsApp openen
Opent een chat in de Windows WhatsApp applicatie, indien deze geïnstalleerd is op het Windows systeem, en het nummer bij WhatsApp bekend is.

Bellen
Start een bel-actie, wanneer VOIP software gebruikt wordt op het Windows systeem. Deze optie is alleen beschikbaar wanneer de betreffende instelling aangezet is in Onderhoud Instellingen, tab Algemeen.

 

 

Import Inbox API

Het is nu mogelijk om bestanden voor het importeren van uitzendkrachten via een API naar Regelneef te sturen. In het importscherm zijn deze bestanden vervolgens te openen om ze te controleren en te verwerken.

 

Een toepassing hiervan is bijvoorbeeld het kunnen importeren van de gegevens van iemand die zich op de website heeft ingeschreven.

 

 

 

 

Acties

Het actie-systeem van Regelneef heeft vele nieuwe mogelijkheden en verbeteringen. Het doel er van is om makkelijk en snel geagendeerde actiepunten met notities vast te leggen voor uzelf of andere gebruikers. Het uitgangspunt is dat gebruikers elkaars acties ook makkelijk moeten kunnen zien. Mutaties in acties door een gebruiker worden real-time bijgewerkt bij alle andere gebruikers. In lijsten en detailschermen kan nu het aantal openstaande acties per onderdeel bekeken worden.

 

Door invoering van de nieuwe actiecategorie is het nu ook goed te gebruiken voor centrale actielijsten voor verschillende specialisaties binnen uw bedrijf.
 

 

Nieuwe actie-knoppen bij uitzendkracht, klant, accommodatie etc.

In de detailschermen van uitzendkracht, klant, auto, accommodatie, aanvraag en bemiddelaar zijn nu twee nieuwe knoppen zichtbaar:

actieknoppen_bij_onderdeel

 

Deze hebben de volgende functies:

Nieuwe actie aanmaken
Met de linker knop kan direct een nieuwe actie worden aangemaakt.
Tot nu toe was bij deze schermen een actie alleen te koppelen via een contact-memo. Vanaf nu is een nieuwe gekoppelde actie dus veel sneller te maken.
 

Inzicht in het aantal openstaande acties
Het aantal op de rechter knop geeft in één oogopslag aan of er openstaande acties zijn. Dit aantal betreft een telling van alle acties voor het betreffende onderdeel, voor alle actienemers samen.
 

Actielijst popup openen
Door de rechter knop in te drukken wordt er een popup-scherm geopend met de actielijst voor dat betreffende onderdeel (bijvoorbeeld de uitzendkracht).
Standaard worden alle acties getoond. Klik Actienemer aan om direct een filter op uw eigen acties te zetten.
Door Alleen openstaande acties uit te vinken wordt de actie-historie zichtbaar, dus ook de acties die al afgerond zijn.
 
actie popup

 

 

 

Nieuwe actie-eigenschappen

actie type en categorie

 

Type en knop Details

oIn het detailscherm van een actie wordt een icoon getoond van het type (het onderdeel waar het aan gekoppeld is, bijvoorbeeld een uitzendkracht).

oMet een knop Details kan het betreffende gekoppelde detailscherm direct worden geopend vanuit de actie.

 

Categorie

oDe categorie zorgt ervoor dat acties duidelijk gegroepeerd worden op onderwerp, wat ook nuttig is bij het afhandelen van meerdere acties van een bepaalde categorie.

Bijvoorbeeld: bij invoer van een actie bij een uitzendkracht is er een keuzelijst met categorieën voor vervoer, accommodatie, certificaten, ID bewijs etc.

Bij een actie voor een klant, of een algemene actie, zijn er weer andere categorieën.

oDe categorie wordt ook getoond in het scherm Nieuwe acties, en als kolom in de actielijst. Via deze kolom kan er weer makkelijk op gesorteerd of gefilterd worden.

oDe beschikbare categorieën zijn naar wens uit te breiden of aan te passen in uw systeem.

Dit kan via Onderhoud->Tabellen->Actiecategorieën.

Per categorie is ook de kleur in te stellen. Deze kleur wordt dan zichtbaar in Nieuwe acties en de actielijst, en maakt het dus nog makkelijk om bepaalde groepen acties makkelijker te herkennen. De standaard kleur is zwart.

 

 

Weergave van aantal acties in lijsten

 

Het aantal openstaande acties voor bijvoorbeeld een uitzendkracht is ook zichtbaar te maken als kolom via de lijstdefinities. Het in de kolom getoonde aantal is hetzelfde als wat op de knop getoond wordt in het betreffende detailscherm.

 

actie kolom

 

In veel (plan)lijsten zijn nieuwe kolommen beschikbaar gemaakt met daarin aantallen die bij de verschillende onderdelen horen. Zo heeft bijvoorbeeld de planlijst accommodaties aparte kolommen voor uitzendkracht-acties en accommodatie-acties.

 

 

Real-time updates

 

De getoonde aantallen op de knoppen en de kolommen, en openstaande actielijsten worden direct ververst als er een wijziging wordt gemaakt door u, of een andere Regelneef gebruiker.

 

Dus ook als een scherm langer openstaat, kun u er op rekenen dat de actie-informatie erin niet inmiddels verouderd is.

 

 

Actie invoeren voor meerdere uitzendkrachten tegelijk

Op diverse schermen is een optie toegevoegd om in één keer een actie in te voeren voor elke geselecteerde uitzendkracht in de lijst. Deze optie heet Actie invoeren bij uitzendkracht(en) en is te vinden in submenu's op de schermen Overzicht uitzendkrachten, Planlijst uitzendkrachten en Planbord uitzendkrachten.

Er wordt dan in het invoerscherm een knopje getoond met het aantal uitzendkrachten. Door er op te klikken worden de namen getoond.

actie detail multi

 

Acties - diversen

 

Na het invoeren van een actie wordt nu ter bevestiging een korte notificatie getoond met het aantal aangemaakt acties.

De iconen van het actiesysteem zijn herzien en verbeterd.

Het is nu ook mogelijk om in een actielijst een filter te zetten op wie de actie heeft verstuurd.

Aan integratie van acties in de Regelneef app wordt momenteel gewerkt.

Verbetering contact / actie schermen:

oDe lijst met acties onder het contact toont voortaan direct de hele tekst van elke actie, in plaats van één regel.

oHet onderste deel met acties is nu via een splitter-balk groter of kleiner te maken door de balk te verslepen.

 

 

 

 

Overige aanpassingen

 

Regelneef app

 

De Planlijst absenties kan nu geraadpleegd worden, via de knop Absenties in het hoofdmenu.

Bij een auto worden nu ook de schades getoond. De eventuele gekoppelde documenten kunnen bekeken worden of aangevuld met nieuwe uploads.

 

app_menu_absent
 

 

Scherm- en Excel lijst bij uitleners

 

Het overzichtsscherm voor uitleners is nu ook naar wens aan te passen of uit te breiden via de lijstdefinities. Ook is er een Excel knop toegevoegd voor Excel lijsten, ook via deze lijstdefinities.

 

Werkbrief met naam van uitlener, en controles op KVK en BTW nummer

 

Op de werkbrief is nu de eventuele uitlener van de betreffende plaatsing ook te zien. Daarnaast kunt u van de betreffende uitlener ter plekke ook het KVK nummer en het BTW nummer checken, indien deze ingevuld zijn.

 

Zoeken/verversen knop

 

De knop Zoeken die op veel schermen te vinden is, heeft nu een ververs-icoon:

knop_zoeken_verversen

Hiermee is deze knop wat duidelijker te vinden, en benadrukt het nog eens dat de knop ook gebruikt kan worden om de inhoud van het scherm te verversen met de allerlaatste gegevens.

 

Uitbreiding tabel Bemiddelaar
 

Nieuwe velden:

oKVK nummer (met check), kopie inschrijving, KVK documenten, afgiftedatum

oBTW nummer (met check), Bewijs BTW, BTW documenten

oIs verzekerd

oCrediteurennummer, G-rekening, G-rekening percentage

oBegin- en einddatum contract

De tabel met bemiddelaars is nu ook direct te openen vanaf de knoppenbalk
toolbar_bemiddel

 

 

Diversen
 

In de planlijst is bij de tab Weeklijst per uitzendkracht een nieuwe kolom Relatiebeheerder beschikbaar.

Bij sommige documentsoorten ontbrak nog de samenvoegcode voor Kenmerken. Dit is opgelost.

Bij het kopiëren of overnemen van een plaatsing worden de volgende eventuele vinkjes en datums niet meer overgenomen:
- Opdrachtbevestiging getekend
- Overeenkomst getekend
- Aanvangscontrole uitgevoerd
Dit omdat het niet vanzelfsprekend is dat ook voor de ‘nieuwe’ plaatsing ook zal gelden.

Selectie van uitzendkrachten op basis van postcode-range is intern geoptimaliseerd en zal daardoor ook sneller werken.

 

 

 

24.2  25 maart 2024

 

 

Bestaande sessie afsluiten

In de Regelneef Windows applicatie kan een gebruiker maar op één plek tegelijk ingelogd zijn. Wanneer u vergeten bent Regelneef af te sluiten en probeert in te loggen op een andere computer, dan zal dat pas kunnen als de actieve sessie eerst afgesloten wordt.

 

Het afsluiten van de actieve sessie kan nu automatisch gedaan worden. Wanneer u inlogt terwijl er nog een sessie open staat, geeft Regelneef voortaan de vraag om deze oude sessie automatisch te stoppen bij de volgende inlogpoging.
 
Zo is het voor het inloggen dus geen probleem meer wanneer u op een andere computer bent vergeten om Regelneef af te sluiten.
 

 

Regelneef API: Aanvragenlijst

Deze geheel nieuwe API biedt de mogelijkheid om via externe toepassingen te koppelen met de betreffende Regelneef database. De API is per onderdeel te activeren. Op dit moment bestaat er één onderdeel: de aanvragenlijst. Hiermee is via een URL een lijst op te vragen van de huidige openstaande aanvragen, bijvoorbeeld voor gebruik van weergave van vacatures op een website.

Zie hier voor de details.

 

Deze mogelijkheid vervangt het oude systeem wat gebaseerd was op het automatisch uploaden van een XML bestand met aanvragen via FTP.
 

 

Regelneef app: documenten toevoegen

Van de Regelneef app is onlangs versie 2.1 verschenen, waarin het mogelijk is om foto's of andere documenten toe te voegen aan een archief. Bij elk archief is hiervoor een knopje beschikbaar, waarbij een keuze kan worden gemaakt uit documenten of de galerij. Na het toevoegen kan een document desgewenst ook hernoemd worden.
 

 

Vastlegging datums in plaatsing

Voor verdere ondersteuning van NEN audits zijn er drie datumvelden toegevoegd die bij de al bestaande selectievakjes horen:

Opdrachtbevestiging getekend door klant op

Overeenkomst getekende door medewerker op

Aanvangscontrole is uitgevoerd op

 

De betreffende datumvelden zijn ook als kolom aan planlijsten toe te voegen en te gebruiken in samenvoeg-documenten.
 

 

Werkbrief - weergave van absenties

In de werkbrief wordt nu bij de dagkolommen in de kop een rood driehoekje zichtbaar als er een absentie is voor de betreffende dag. Door de muis er boven te houden wordt de detail-informatie over de absentie getoond.
 

 

Datum overige planning bij planlijsten accommodaties, auto's en bruikleen

Bij deze planlijsten is bij de selectievelden een datum 'Overige planning' toegevoegd. Standaard staat deze op de huidige dag. Deze datum wordt gebruikt om de overige planningsgegevens, zoals plaatsingen, accommodatiegebruik en autogebruik te tonen in deze planlijst.

 
Dus bijvoorbeeld bij de planlijst accommodaties:

de datums bij 'Periode' bepalen welke accommodatiegebruik records er in de planlijst getoond worden

de datum 'Overige planning' bepaalt de andere planningsgegevens (plaatsing, absentie, autogebruik) in de kolommen van deze planlijst.
 

 

Klantcontact - overnemen van contactpersoon

Bij een klantcontact kan de knop Overnemen gebruikt worden om de correspondentie-contactpersoon over te nemen. Het kan uiteraard zijn dat het iemand anders betreft, die ook al in de lijst met personen staat.
Vanuit het veld met de contactpersoon-naam is daarom nu een keuze te maken uit de contactpersonen van de betreffende klant.
 

 

Langer adres van uitzendkracht

Bij de uitzendkracht is het adresveld verbreed van 30 naar maximaal 60. Bijvoorbeeld het huisadres van mensen in Portugal kan erg veel ruimte vragen. Vanaf nu is zo'n langer adres ook correct vast te leggen.
 

 

Scanverdeler: kopiëren van bestanden

De scanverdeler is tot nu toe gericht op het verplaatsen van bestanden naar het archief van een uitzendkracht, klant etc. Er is nu een extra knop Kopiëren toegevoegd, die bronbestanden niet verwijdert, maar verder wel hetzelfde werkt.
Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als een bestand naar twee archieven moet: kopieer dan het bestand naar het eerste archief, en verplaats vervolgens het bestand naar het tweede archief.
 

 

Regelneef downloads

In het menu Onderhoud is een optie Regelneef downloads toegevoegd. Hiermee wordt een pagina geopend met links naar de setup van de Windows applicatie en naar de app stores van de Regelneef App.
Van de app stores wordt een QR code getoond, om het ook daarmee te kunnen openen op een telefoon via de camera.
 

 

Diversen

Voor diverse landen bestaan er restricties op SMS verkeer vanuit software (zoals ook door Regelneef mogelijk is). Hiervoor wordt een oplossing uitgerold. Het gaat momenteel om berichten naar Denemarken, Finland, Frankrijk, Noorwegen, Roemenië, Tsjechië en Verenigd Koninkrijk.
Dit heeft tot gevolg dat, voor de genoemde landen, de in Regelneef opgegeven verzender in praktijk wordt overschreven met een algemene naam. Het is dan dus van belang om in het bericht zelf ook de afzender-naam te vermelden.

Het veld ZZP (uitzendkracht en plaatsing) is als samenvoegcode beschikbaar gemaakt in de verschillen layoutsoorten.

Bij de klant is het veld Twitter hernoemd naar X.

Nieuwe velden / kolommen beschikbaar:

oPlanlijst uitzendkrachten: Startdatum absentie, Einddatum absentie

 

 

 

24.1  11 december 2023

 

 

Autoschades

 

Het is nu mogelijk om schades vast te leggen bij een auto.

In het detailscherm van een auto is hiervoor een nieuwe tab Schades gemaakt.

 

autoschade

 

Van een schade kan worden vastgelegd:

Schadedatum

Bestuurder

Schade aan

Omschrijving

Verhaalbaar ja/nee

Reparatiedatum

Documenten (bijvoorbeeld foto's)

 

Bestuurder

Voor het invullen van de bestuurder op de dag van de schade is een knop beschikbaar die dit automatisch invult. Wanneer er op de schadedatum meerdere bestuurders zijn wordt een keuze voor de juiste bestuurder getoond.

Documenten

Er kunnen meerdere documenten per schade worden gekoppeld. Het aantal documenten is ook zichtbaar in de lijst, en door op het aantal te dubbelklikken wordt de lijst met schadedocumenten direct geopend.

 

Actuele schades vermelden op het uitgifteformulier

De schades zijn ook als samenvoegcodes beschikbaar in de documenten voor autogebruik. Door de codes daar te gebruiken wordt het bij uitgifteformulieren mogelijk om voortaan automatisch de actuele schades te vermelden. Dit zijn dan de schades waarbij de reparatiedatum leeg is.

 

 

 

Vernieuwde Regelneef App

 
Binnenkort komt versie 2 van de Regelneef app uit, met een hele nieuwe 'look and feel'.

 

We hebben plannen om meer functies aan de app toe te voegen in het komende jaar. Om hiervoor met een frisse basis te starten is de app de laatste maanden vernieuwd en gemoderniseerd.
Versie 2 is nu in de testfase en zal naar verwachting in januari 2024 beschikbaar zijn via een update van App Store en Play Store.

 

Vindt u het leuk om versie 2 alvast te kunnen gebruiken en feedback te geven? We zoeken nog testers, dus neem dan gerust even contact op via een mail naar info@sunbase.nl.

 

 

Afscherming AVG-gevoelige gegevens

In de app (vanaf versie 2) worden bepaalde gegevens van een uitzendkracht standaard niet meer getoond. Dit geldt bijvoorbeeld voor paspoortnummer, BSN etc.

 

Dit wordt aangestuurd door een nieuwe instelling bij Onderhoud->Instellingen->Beveiliging.

Indien u van deze instelling af wilt wijken moet het daarnaast ook in het rechtenpakket van het gebruikersniveau zijn ingesteld, voor niet-administrators.

 

 

 

Verbeteringen Engelse versie

 

Lijsten

In scherm- en Excel lijsten worden velden die tot nu toe in de Engelse versie 'ja' of 'nee' toonden, nu ook vertaald. Dit geldt ook voor de termen 'Bestuurder' en 'Meerijder' en het geslacht.

 

Documenten

Bij het samenvoegen van documenten kunnen nu 'ja/nee' velden, en bijvoorbeeld het veld 'geslacht' vertaald worden.

 

Bij documenten is de ingelogde taal van de Regelneef gebruiker mogelijk niet ook de gewenste taal voor de samengevoegde documenten. Daarom is dit nu centraal instelbaar, via Onderhoud->Instellingen->Taal. Er kan worden gekozen voor Nederlands, Engels, of de taal van de ingelogde gebruiker.

 

 

Koppeling met i2o t.b.v. BI-Dashboards

 

Het bedrijf i2o realiseert Business Intelligence Dashboards voor onder andere de flex-sector. Zo'n dashboard combineert gegevens uit verschillende bronnen en biedt inzicht in allerlei verschillende aspecten van het bedrijf.
Ten behoeve hiervan is een API koppeling gerealiseerd zodat gegevens uit Regelneef volledig geautomatiseerd de basis kan zijn voor een dergelijk dashboard.

 

Zie ook het artikel van i2o over de samenwerking tussen i2o en SunBase en het resultaat ten behoeve van één van onze klanten.

 

 

Diversen

Documenten samenvoegen naar Excel is nu ook te gebruiken voor het automatisch invullen van bestaande Excel documenten met macro's (.xlsm formaat).

Nieuwe velden / kolommen beschikbaar:

oPlanlijst uitzendkrachten: Inschrijfdatum, Geldigheidsdatum rijbewijs, Startdatum contract, BIC, Betaling t.n.v.

oPlanlijst accommodaties: Filiaalcode, Capaciteit, Capaciteit maximaal, Begindatum absentie, Einddatum absentie

oAccommodatiedocumenten: Aantal dagen