<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: »No topics above this level« Recente aanpassingen |
25.1.2 2 februari 2025 |
Importbestanden versturen naar andere database
Wanneer gegevens van één of meerdere medewerkers moeten worden overgenomen in een andere Regelneef database, dan kan dit door een Regelneef XML exportbestand te maken vanuit Overzicht Medewerkers. Dit exportbestand kan - na eventueel verzenden - in de andere database dan geopend worden in de importmodule voor medewerkers.
Dit is nu nog makkelijker gemaakt: een exportbestand kan nu direct naar de Import Inbox van een database gestuurd worden. Er hoeven geen losse bestanden meer uitgewisseld te worden; het staat direct klaar om te importeren, en er wordt daarvoor een notificatie getoond in de ontvangende database.
Bekende databases instellen
De database(s) waar importbestanden naartoe moeten kunnen worden gestuurd moeten eenmalig worden vastgelegd in een tabel Bekende databases. Dit kan bij Onderhoud->Instellingen->Koppelingen. Van een Bekende database moeten twee velden worden ingevuld: Naam en API sleutel.
•De naam mag een willekeurige tekst zijn die duidelijk de andere database aanduidt.
•De API sleutel moet gelijk zijn aan de API sleutel die in de andere database op te vragen is via Onderhoud->Instellingen->Koppelingen->API sleutel. Bij die andere database moet ook 'Import inbox' aangevinkt zijn.
Bestand verzenden
•Markeer de medewerker(s) die u wilt exporteren in Overzicht medewerkers, en druk op Exporteren
•Kies Regelneef medewerker XML als formaat
•Druk op Import Inbox
•Kies de gewenste doeldatabase (indien er meerdere zijn) en druk op Verzenden
In de doeldatabase wordt direct zichtbaar dat er een nieuw importbestand klaar staat:
Diversen
•Het veld voor ordernummer bij een plaatsing is verbreed tot maximaal 60 posities.
•Bij importeren van een medewerker zijn de namen van certificaten nu te wijzigen of te verwijderen.
•Bij gebruik van de instelling 'Layouts altijd ingeklapt tonen' bij het kiezen van een documentlayout klapte de eerste groep toch uit. Dit is gecorrigeerd.
•Bij wijzigen van een rechtenniveau worden vinkjes bij Invoeren en Verwijderen nu standaard uitgezet wanneer een item op Raadplegen wordt gezet.
25.1.1 23 december 2024 |
Het aanpassen van een lijstdefinitie werkte niet altijd goed; dit is verholpen.
25.1 9 december 2024 |
Uitzendkracht -> Medewerker
Regelneef gebruikt voortaan de benaming 'medewerker' in plaats van 'uitzendkracht', omdat dit in de praktijk in veel gevallen meer passend is.
Deze hernoeming is op vrijwel overal doorgevoerd, met uitzondering van bijvoorbeeld samenvoegcodes, waar de afkorting 'uzk' gewoon zal blijven.
Vastlegging van fee bij plaatsing
Bij een plaatsing is nu een bedrag vast te leggen als fee. De beoogde toepassing hiervoor is de vastlegging van de fee die bijvoorbeeld een bemiddelaar dient te krijgen per gewerkt uur.
De fee is beschikbaar gemaakt in kolommen voor de planlijst medewerkers en de werkbrieven. In de mandagenstaten voor bemiddelaars is de fee beschikbaar gemaakt als bedrag per week (uren * fee), en als totaalbedrag per bemiddelaar. |
Weergave van nieuwe importbestanden op de knoppenbalk
Het is nu direct zichtbaar wanneer er via de api een importbestand binnengekomen is. Op de knoppenbalk wordt namelijk het aantal bestanden in de import inbox getoond. Wanneer er nieuwe bestanden bij komen of juist verwijderd zijn na importeren wordt dit aantal realtime bijgewerkt.
Extra informatie in Planbord medewerkers, via nieuwe popup
In dit planbord wordt nu een popup getoond wanneer de cursor boven een dag-cel gehouden wordt. Er wordt dan een samenvatting getoond, die qua inhoud afhankelijk is van het soort regel.
Naast het geplande aantal is bijvoorbeeld te zien:
•De opsomming van de eventuele absentiegegevens van de geplande medewerkers op die dag
•Bij een aanvraag: het gevraagde aantal op die dag, de aanvraag-omschrijving en de gevraagde functie.
Informatie over gebruikers van een schermlijst
Bij het aanpassen van een schermlijst is het goed om te weten of de aanpassing alleen voor u zal zijn, of dat het ook bij anderen door zal werken. Als er maar één schermlijst is, gaat het naar iedereen. Als er meerdere zijn, is het goed om te weten wie deze definitie momenteel gebruikt.
Deze informatie wordt voortaan getoond onderaan het detailscherm van een scherm-lijstdefinitie.
Acties in de app
In de Regelneef app update van november is ondersteuning toegevoegd voor acties. In het hoofdmenu is de totale actielijst beschikbaar en bij veel detailschermen, zoals van die van de medewerker, zijn nu de actieknoppen beschikbaar om deze in te zien, te wijzigen of nieuwe acties toe te voegen.
Verbetering signalering
•In de Engelse versie zijn de verschillende signaleringsitems en onderdelen nu ook Engelstalig.
•De signalering voor bewaartermijn inactief geeft nu de werkelijke termijn aan (2, 5 of 7 jaar) in plaats van A, B of C.
Factuurnummer op meerdere werkbrieven invullen
Bij lijsten met werkbrieven is een nieuwe optie 'Meerdere werkbrieven wijzigen', waarmee voor alle gemarkeerde werkbrieven in één keer eenzelfde factuurnummer kan worden toegekend.
Overig
•De taalkeuze in het loginscherm blijft voortaal automatisch bewaard per gebruiker op een Windows systeem.
•Het instellen van verplichte velden bij Onderhoud ondersteunt nu de Engelse taalinstelling.
•De importmodule voor medewerkers herkent nu ook certificaten die niet exact dezelfde hoofd- of kleine letters hebben.