Aanpassingen 2020

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Recente aanpassingen >

Aanpassingen 2020

 

20.5   12 november 2020

 

 

Mutatie-logboek


Registratie van mutaties van gebruikers

Voortaan worden mutaties in diverse belangrijke tabellen geregistreerd in een logboek. Dit maakt het mogelijk om de historie van mutaties later terug te kunnen kijken.

Het volgende wordt geregistreerd:

 

De soort mutatie:

oInvoeren van een record

oWijziging van een record (welke velden zijn er precies veranderd)

oVerwijderen van een record

Tabel

Gebruiker

Datum en tijd

Sleutelgegevens die het record identificeren

 

Cloud-gebaseerd

De registraties in het mutatie-logboek worden bepaald in de cloud-service van Regelneef, dus het bevat de mutaties van verschillende applicaties: Regelneef voor Windows en de Regelneef apps.

Voor een lokale Regelneef installatie (dus een niet-cloud database) is het mutatie-logboek dus niet beschikbaar. De knopjes voor het open van het logboek zullen dan grijs zijn.

 

Eigenschappen

Het logboek, inclusief de specificatie van de gewijzigde veldnamen, is ook geheel in het Engels te raadplegen.

De registratie is in oktober 2020 gestart; het logboek zal geen informatie kunnen tonen van mutaties vóór die tijd.

Het logboek kan via de filter-regel gefilterd worden op meerdere kolommen. Zo kan er bijvoorbeeld gefilterd worden op mutaties door een bepaalde gebruiker in de plaatsingen van een uitzendkracht, en desgewenst daarbinnen op een specifiek veld.

Het logboek zelf is door niemand te muteren.

 

Uitzendkracht- en klant gerelateerd

In deze versie worden tabellen gelogd van de uitzendkracht en klanten, en de direct daaraan gerelateerde tabellen, zoals contacten, plaatsingen, accommodatiegebruik, certificaten en dergelijke.

 

Raadplegen van het logboek

In alle detailschermen waar het mutatie-logboek nu actief is, is een knopje zichtbaar waarmee de mutaties kunnen worden worden bekeken van dat specifieke record.

Vanuit het detailscherm van een uitzendkracht zijn de mutaties van alle gelogde onderliggende tabellen in één lijst op te vragen. Het knopje daarvoor heeft echter ook een submenu, waarmee specifiek alle mutaties in een specifieke tabel (bijvoorbeeld plaatsingen) voor die uitzendkracht kunnen worden opgevraagd. Zo'n submenu is ook beschikbaar in het detailscherm van een klant.

 

 

logboek1

 

 

 

 

 

Overig


 

.NET framework update

Regelneef werkt nu op basis van versie 4.7.2 van het Microsoft .NET Framework.

Deze versie zal doorgaans om de meeste computers aanwezig zijn. Indien de nieuwe versie niet start, is het zaak om het framework te installeren; dit mag ook versie 4.8 zijn. Zie de betreffende downloads van Microsoft.

 

 

Afhandeling acties voor meerdere personen

Wanneer een actie wordt aangemaakt voor meerdere personen, dan is voortaan het standaard gedrag dat die actie bij alle personen op gereed wordt gezet wanneer één van de personen dat doet. De actie wordt dus standaard gezien als een groepsactie die vervalt wanneer één persoon het afmeldt.

Indien dit voor een bepaalde actie niet gewenst is, dan kan bij het aanmaken van een actie voor meerdere personen voortaan gekozen worden voor Individueel afmelden. Dit is een aanvink-veld wat automatisch verschijnt wanneer er meerdere ontvangers worden geselecteerd.

 

 

Werkbrief: Vastlegging factuurnummers en bepaling tijd voor tijd reservering

Er zijn twee nieuwe velden beschikbaar voor het vastleggen van factuurnummers:

oFactuurnummer inkoop (alleen zichtbaar wanneer de achterliggende plaatsing een inleenplaatsing betreft)

oFactuurnummer verkoop

Beide factuurnummervelden zijn ook beschikbaar in de lijsten waar werkbrieven getoond worden, zodat duidelijk te zien is of de inkomende en uitgaande facturering compleet is.

Er is een knopje toegevoegd om de tijd voor tijd reservering te berekenen. Deze berekening kijkt naar het toeslag-gedeelte van de overuren en toeslaguren. Na berekenen wordt het resultaat direct in het betreffende veld getoond.

 

Aantal plaatsingsdagen in planlijst

In de planlijst uitzendkrachten is nu een kolom beschikbaar die het totaal aantal dagen van de plaatsing toont. Wanneer de einddatum nog leeg is wordt er geteld tot de huidige dag. Dit is gelijk aan de dagentelling die al te zien was bij de tab Plaatsingen bij een uitzendkracht.

 

Diversen

In sommige gevallen werd de tab werkbrieven van de planlijst uitzendkrachten niet direct ververst na een mutatie in een werkbrief. Dit is verholpen.

 

 

 

20.4   3 augustus 2020

 

 

Overzicht klanten: nieuwe tab met contactpersonen


Bij overzicht klanten is nu ook een aparte tab met contactpersonen beschikbaar. Hierin worden alle contactpersonen getoond die voldoen aan de klantselectie.

 

contactpersonen

 

De contactpersonen hebben eigen lijstdefinities voor scherm en Excel, waarin ook alle andere velden van de klanten te gebruiken zijn als kolom.

Er zijn knoppen voor E-mail en SMS die werken met de geselecteerde contactpersonen.

 

 

Regelneef app verbeteringen


 

Nieuw hoofdmenu

Het hoofdmenu bevat nu de extra mogelijkheid om direct momenteel relevante lijsten te openen, zoals de actieve uitzendkrachten, actieve klanten, actuele accommodaties etc.

 

Inzicht in aantallen

Wanneer een lijst getoond wordt, bijvoorbeeld een lijst met actieve uitzendkrachten, of een willekeurige andere selectie, wordt vanaf nu ook het gevonden aantal getoond.

 

Planlijst accommodaties

In de app is nu de eerste planlijst beschikbaar, voor accommodaties. Dit biedt de volgende mogelijkheden:

Direct inzicht in de bezetting en de details van de betreffende personen

Accommodatieplaatsingen aanmaken of muteren

SMS sturen naar iedereen in de accommodatie

 

app_planlijst_accom

 

 

Diversen

Er is ondersteuning toegevoegd voor het kunnen inlezen van de meest recente Excel formaten.

De afgiftedatum van de kvk kopie van een uitlener is nu overal beschikbaar als samenvoegcode.

Het loonbedrijf en de btw code zijn nu beschikbaar in plaatsingsdocumenten.

Bij de planlijst auto's is nu ook de leasemaatschappij beschikbaar.

 

 

 

20.3   3 juni 2020

 

 

Vastlegging ZZP


Bij een uitzendkracht is nu met een vinkje vast te leggen of het een ZZP-er betreft. Ook bij de plaatsing is er eenzelfde vinkje toegevoegd.

Wanneer een ZZP-er geplaatst wordt, zal de ZZP instelling worden overgenomen in de plaatsing.

 

In overzicht uitzendkrachten en de planlijsten is nu een kolom ZZP beschikbaar

Met multi-wijzigen is het veld ZZP ook groepsgewijs aan te passen

 

Snel aanmaken van bedrijf van ZZP-er als uitlener

Het ZZP veld wordt getoond naast het veld voor de uitlener. Indien iemand een ZZP-er is, moet het bedrijf van de ZZP-er als uitlener worden vastgelegd, om bijvoorbeeld de KVK gegevens ervan vast te leggen en te controleren.

 

Om het makkelijker er maken om het bedrijf van een nieuwe ZZP-er als uitlener vast te leggen is er bij het veld uitlener bij een uitzendkracht een knopje toegevoegd. Hiermee wordt het invoerscherm voor uitlener getoond, met daarin een aantal gegevens die overgenomen zijn van de uitzendkracht. Wanneer dit invoerscherm bevestigd wordt met OK dan is deze nieuwe uitlener ook meteen gekoppeld aan de persoon.

 

uitleen_zzp

 

Onderscheid tussen loon en inkooptarief

Wanneer er sprake is van een uitlener, of ZZP bij een uitzendkracht betekent het veld brutoloon feitelijk het inkooptarief.

Dit veld wordt voortaan door Regelneef ook correct genoemd in het detailscherm van een uitzendkracht en een plaatsing, afhankelijk van of het inleen betreft of niet.

 

Plaatsingen muteren: inkoop of niet

Om bij het muteren of invoeren van (meerdere) plaatsingen duidelijker te maken of het om inleen gaat of niet, wordt voortaan dit aangegeven aan de rechterkant. Wanneer de plaatsingen uitsluitend van het type Inleen zijn, dan wordt het veld Brutoloon veranderd in Inkooptarief.

 

 

Ondersteuning voor Trekker-rijbewijs


Bij de verschillende typen rijbewijs in Regelneef is nu ondersteuning toegevoegd voor de letter T. Zo wordt het dus mogelijk om ook daarop te kunnen selecteren in Overzicht uitzendkrachten. Ook zijn er aanpassingen voor gemaakt bij bijvoorbeeld importeren en documentlayouts.

 

 

 

Controles bij invoeren van werkbrief

Bij invoer van een werkbrief wordt er voortaan een notificatie gegeven indien er sprake is van:

ID bewijs is verlopen

ID van is nog niet gecontroleerd

De KVK afgiftedatum van de uitlener is verlopen

 

 

Openen van tabschermen vanuit uitzendkracht of klant

Het detailscherm van een uitzendkracht wordt standaard als vrijstaand scherm geopend. Als vanuit dat scherm de evaluaties of werkbrieven gestart worden, dan worden die erachter, als tab getoond. Dit kan vervelend zijn wanneer er weinig schermruimte is.

 

Daarom werkt het nu als volgt: wanneer er één monitorscherm is, zal in dat geval eerst het vrijstaande detailscherm van de uitzendkracht automatisch verplaatsen naar de tabs, voordat het gevraagde scherm geopend wordt in een volgende tab.
Ditzelfde is ook veranderd bij het openen van plaatsingen of werkbrieven vanuit een klant.

 

 

Klantcode is te vergrendelen in loginscherm

Als het ongewenst is dat gebruikers de klantcode aan kunnen passen in het loginscherm kan nu een regel 'ClientcodeReadonly=YES' worden toegevoegd aan het bestand regelneef.ini.

De klantcode wordt dan niet-wijzigbaar getoond bij het inloggen.

 

 

Weergave van pasfoto

Op de pasfoto kan nu rechts-geklikt worden, waarmee een nieuwe optie 'Verversen' zichtbaar wordt. Regelneef zal dan de afbeelding opnieuw proberen op te halen op basis van de naam.

 

 

Diversen

Bij een plaatsing wordt nu duidelijker getoond welke kolommen er zullen veranderen: de veranderende kolomhoofden worden ook blauw gekleurd.

Bij SMS archief is een periodeselector toegevoegd.

Bij de planlijst uitzendkrachten waren enkele kolommen waar niet op gesorteerd worden door er op te klikken. Dit is verholpen.

De drukknoppen in alle schermen zijn nu beschermd tegen dubbelklikken, waar dat niet gewenst is. Dit voorkomt dat acties ongewenst dubbel uitgevoerd kunnen worden wanneer een knop wordt ingedrukt met dubbelklik.

Bij verstuurde SMS berichten wordt voortaan weer het filiaal vastgelegd, ten behoeve van de SMS rapportage per filiaal.

Nieuwe beschikbare kolommen:

oPlanlijst / planbord uitzendkrachten: Tarief en tariefperiode van de huidige accommodatie

oPlanlijst bruikleen: Aantal dagen, welke aangeeft hoeveel dagen in de gevraagde periode het gebruik van toepassing is.

oPlanlijst / planbord auto's: Bemiddelaar, afwijkend adres, -postcode, -plaats en - land van uitzendkracht

oOverzicht auto's: Opmerkingen

 

 

 

20.2   21 maart 2020

 

 

Veel meer kleur-mogelijkheden


Er zijn nu twee hoofdthema's beschikbaar die elk weer een aparte set aan kleurenpaletten hebben. Door het hoofdthema te kiezen aan de linkerkant wordt aan de rechterkant een uitklaplijst met te kiezen kleurenpaletten zichtbaar.

- Hoofdthema Bezier: 23 paletten

- Hoofdthema Office 2019 Colorful: 8 paletten

 

kleurenpalet

 

 

Premium SMS aflevering

Voor aflevering van SMS wordt voortaan een 'premium' dienst gebruikt om de afleverkwaliteit zo hoog mogelijk te laten zijn.

 

Actielijst verbeteringen

De actielijst is nu naar eigen wens in te stellen: het werkt nu ook via lijstdefinities

Er is een knop Excel lijst toegevoegd. Via de lijstdefinities is ook daarvan de inhoud flexibel gemaakt

De actielijst reageert nu direct wanneer één van zoek-elementen in het scherm veranderd wordt

Nieuwe kolommen zijn beschikbaar:

oActiegever

oKlantnaam van de huidige plaatsing, wanneer het een uitzendkracht betreft

oSelectiefuncties van de uitzendkracht

 

Verbeterde Excel Export

Het handige kleine Excel-knopje die overal onder schermlijsten staat is verbeterd. De weergave is meer in lijn met op hoe het er in het scherm uit ziet. Verder is de kopregel nu automatisch voorzien van filtermogelijkheden.

grid_excel

 

Tweede importformaat voor urenimport uit Excel

Voor het importeren van uren uit Excel is een tweede formaat (formaat B) toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om overuren te importeren die als kolom zijn genoteerd in het bestand.

 

Aantal kandidaten bij een aanvraag

Om dit snel te kunnen zien is in het overzicht nu een kolom beschikbaar met het totaal aantal kandidaten van de aanvraag.

 

Extra controles bij plaatsing

Bij invoeren van een plaatsing wordt voortaan ook een notificatie gegeven in de volgende gevallen:

De geldigheidsdatum van de ID is verlopen

De KVK afgiftedatum van de uitlener van de uitzendkracht is langer dan 3 maanden geleden

 

Signalering op afgiftedatum KVK

Er is een signalering Uitlener KVK afgiftedatum toegevoegd, welke aangeeft dat het KVK uittreksel van de uitlener de periode van 3 maanden geldigheid benaderd. Dit is de maximale wettelijke geldigheid voor uitleners / ZZP-ers.

 

Signalering op einddatum bruikleen gebruik

Het komt voor dat bij de registratie van gebruik van goederen ook direct een einddatum wordt ingevoerd, om zo aan te geven dat het bijvoorbeeld vervangen moet worden. In dat geval is het prettig als daarop gesignaleerd wordt.

Dit is nu mogelijk te maken door een nieuw vinkje Signaleren op einddatum gebruik, in de tabel Goederensoort. Alle bruikleengoederen die bij die goederensoort horen gaan dan mee in deze signalering.

 

Diversen

Vele interne verbeteringen zijn doorgevoerd ter verdere vergroting van de algehele stabiliteit.

Nieuwe instelling voor export uitzendkracht naar Freepack: Afwijkend adres exporteren.

Nieuw veld Code bij gebruiker

Nieuw veld Code bij filiaal

Het scherm voor het maken van een nieuw ondertekeningsverzoek kan nu worden vergroot waardoor de zichtbare berichttekst wordt vergroot.

Bij Extern archief opent de link naar hulp over het toevoegen bestanden niet meer automatisch, maar alleen wanneer er op geklikt wordt.

Een foutmelding bij het verversen van een werkbrief is verholpen.

De XML upload van vacatures heeft een verbeterde foutafhandeling.

Wanneer het SMS verzend-scherm open staat, kunnen er stapsgewijs meer ontvangers aan toegevoegd worden door vanuit verschillende records of plaatsen opnieuw op SMS te drukken. Deze handigheid werkte echter niet goed meer sinds versie 20.1. Dit zelfde geldt voor bijvoorbeeld het scherm voor invoeren van plaatsingen of invoeren van accommodatiegebruik. Dit is nu opgelost.

Bij elektronisch ondertekenen wordt de opgegeven documentnaam nu gebruikt in plaats van de naam van het opgestuurde document.

 

 

20.1   27 december 2019

 

 

Multi-monitor ondersteuning en tabbladen-layout


De afhandeling van schermen is gemoderniseerd: de meeste overzicht-schermen starten nu automatisch als tabblad in het hoofdscherm. Hierdoor is het veel duidelijker welke schermen er al open zijn, en kan er makkelijker tussen geschakeld worden.

 

Ieder scherm binnen Regelneef kan voortaan ook buiten het hoofdscherm, of naar een andere monitor versleept worden.

 

De notificatie van nieuwe acties is nu geïntegreerd in de rechterkant van het hoofdscherm.

 

 

Tabbladen


tabbladen

 

Een scherm kan als tabblad of als vrijstaand scherm worden geopend. De meeste overzicht-schermen kunnen de volledige ruimte goed gebruiken en starten daarom als tabblad.

 

Tabs losmaken

En tabblad kan losgemaakt worden door het van de tabbladen af te slepen en als vrijstaand scherm los te laten op de gewenste plek, op een willekeurige monitor.

 

Tabs sluiten

Tabs kunnen gesloten worden door:

Het knopje aan de rechterkant van de tab

Via het menu door rechts te klikken op de tab. Daarmee kunnen ook in één keer alle andere tabs gesloten worden.

De bekende Regelneef opties als de Esc toets, of de knoppen als 'OK' of 'Sluiten'

 

Tabs verschuiven

De volgorde van tabs is aan te passen door ze naar links of rechts te verslepen.

 

 

Vrijstaande schermen


vrijstaandscherm

 

Een vrijstaand scherm kan apart op een willekeurige monitor staan.

 

Ieder vrijstaand scherm is ook terug te vinden door de klikken op het icoon van Regelneef op de Windows taakbalk. Wanneer een vrijstaand scherm geminimaliseerd wordt is deze via het taakbalk icoon weer zichtbaar te maken. Ook geeft het icoon zo een extra mogelijkheid om een vrijstaand scherm te sluiten.

 

taakbalk

 

 

Een vrijstaand scherm kan desgewenst (weer) aan de tabbladen worden toegevoegd door het daar naartoe te slepen.

 

 

Nieuwe acties


nieuweacties

De notificatie van nieuwe acties gebeurt nu op een vast onderdeel van het hoofdscherm, aan de rechterzijde. Deze is alleen zichtbaar wanneer er nieuwe acties zijn.

 

De actielijst verdwijnt als de nieuwe acties als 'Gezien' worden aangemerkt, via de gelijknamige knop. Met een andere knop kunnen de nieuwe acties verborgen worden door het onderdeel naar rechts weg te klappen.

Wanneer er weer een wijziging is in de lijst met nieuwe acties verschijnt de lijst dan weer.

 

 

 

Diversen


 

Alle invoervelden gebruiken voortaan hetzelfde lettertype als andere onderdelen, waardoor het geheel er prettiger en rustiger uit ziet.

Er is een nieuw kleurenthema beschikbaar: Office 2019 Colorful

Het is instelbaar gemaakt of bij het zoeken naar uitzendkrachten de geblokkeerden genegeerd moeten worden (standaard is dat het geval).

Een foutmelding bij het importeren van een Freepack importbestand is verholpen.

Bij een uitlener heeft het tussenvoegsel van een contactpersoon meer ruimte gekregen

Een probleem met exporteren van klanttarieven naar Excel is opgelost.

Bij de beschikbare kolommen van een planlijst is het BTW nummer van de uitlener toegevoegd.