<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Recente aanpassingen > Aanpassingen 2014 |
7.2.0 13 november 2014
Aanvragen
Nieuwe velden bij aanvragen
Bij aanvragen kunnen nu ook worden vastgelegd:
•Opleidingen
•Kenmerken
•Niveaus
Deze gegevens corresponderen uiteraard met de gegevens zoals deze bij een uitzendkracht kunnen worden vastgelegd. Bij het matchen worden deze gegevens vanaf nu dus ook gebruikt.
Verbeterde invoer van aanvragen
De certificaten en talen namen veel ruimte in beslag, en maakten het scherm relatief druk. Deze gegevens zijn vanaf nu daarom in één regel te zien en te muteren. Door een dubbelklik wordt een keuzelijst getoond. Dit geldt ook voor de nieuwe vastlegging van opleidingen, kenmerken en niveaus.
Samen met deze nieuwe velden voor sub-tabellen is een nieuwe mogelijkheid gekomen: afzonderlijke items kunnen uit de regel worden verwijderd met de toetsen Delete of Backspace.
Zoeken op ordernummer
In Overzicht aanvragen is een selectieveld toegevoegd waarmee op ordernummer kan worden gezocht (of een deel daarvan).
Opmerkingen in lijsten
Het veld Opmerkingen kan nu ook als kolom in de schermlijst worden getoond. Een opmerking kan uiteraard uit meerdere regels bestaan; de volledige opmerkingstekst wordt zichtbaar door de cursor boven de betreffende cel te houden. Via de lijstdefinities is deze kolom nu toe te voegen.
Koppeling tussen evaluaties en plaatsingen
Er is nu een koppeling tussen een evaluatie en de plaatsing op basis waarvan de evaluatie gemaakt is. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld in de Planlijst Uitzendkrachten informatie te laten zien betreffende de meest recente evaluatie van een bepaalde plaatsing. Vanuit deze planlijst kunt u nu ook groepsgewijs evaluaties aanmaken of openen.
De aanpassingen zijn nuttig voor de gevallen dat er bijvoorbeeld voor bepaalde plaatsingen een evaluatie moet zijn. De planlijst biedt vanaf nu daar inzicht in, plus de mogelijkheid om de evaluaties de muteren.
Planlijst uitzendkrachten
•Nieuwe kolommen in de lijstdefinitie: Evaluatiedatum invoer en Evaluatiedatum.
•Nieuwe knop Evaluaties, met menu-opties Evaluatie(s) openen en Evaluatie(s) invoeren.
•Met Evaluatie(s) openen wordt het evaluatiescherm geopend met een filter op de betreffende plaatsingen.
•Met Evaluatie(s) invoeren kan een evaluatierecord worden aangemaakt van een groep plaatsingen. Indien er al een openstaande evaluatie bestaat voor een plaatsing wordt dit gemeld en zal er geen extra evaluatie worden aangemaakt.
Overzicht evaluaties
•Nieuwe knop Plaatsing, om het detailscherm van de achterliggende plaatsing van de evaluatie te openen
•Nieuw selectieveld Plaatsingen, waarmee een focus kan worden gezet op één of meerdere plaatsingen. Dit veld wordt automatisch gebruikt bij het openen van evaluaties vanuit een Planlijst uitzendkrachten. Het zoekveld toont plaatsingen a.d.h.v. plaatsingsnummers.
•Nieuwe kolom in de lijstdefinitie: Plaatsingsnummer. Hiermee kunt u dus het unieke nummer van de achterliggende plaatsing zichtbaar maken bij een evaluatie. Overigens is het plaatsingsnummer ook als kolom zichtbaar te maken in de Planlijst uitzendkrachten.
Detailscherm uitzendkracht; tab Plaatsingen
•Nieuwe kolommen in de lijstdefinitie: Evaluatiedatum invoer en Evaluatiedatum.
•Nieuwe knop Evaluaties, met menu-opties Evaluatie(s) openen en Evaluatie(s) invoeren.
Evaluaties filteren op filiaal
Het evaluatiescherm is voorzien van de bekende filialenlijst, zodat voortaan ook de evaluaties afgeschermd worden indien een gebruiker geen rechten heeft tot een bepaald filiaal van een uitzendkracht.
Filter in schermlijsten met Ctrl-F
Het is in elke schermlijst mogelijk om de geselecteerde records te filteren door te zoeken door alle zichtbare kolommen heen. Klik hiervoor op de lijst (bijvoorbeeld in Planlijst uitzendkrachten), en druk op Ctrl-F. Er verschijnt dan boven de lijst een veld waarin de filtertekst kan worden ingetoetst. Bij elke toets wordt het filter direct toegepast in de onderliggende records. In de gefiltreerde records wordt de zoektekst als highlight (geel) gemarkeerd.
Importeren van uitzendkrachten en uren
Importeren van uitzendkrachten nu inclusief certificaten, uitlener en functie
De importmodule voor uitzendkrachten is uitgebreid met ondersteuning van bovenstaande velden. De import via Excel is hiervoor als eerste aangepast, zie de aparte help-pagina in de documentatie.
Importeren uren met automatische overuren-bepaling
Het importeren van uren naar werkbrieven heeft nu uitgebreide instellingen voor het automatisch bepalen van verschillende soorten overwerkuren. Dit wordt beschreven op de help-pagina Importeren uren.
Plaatsingen
Meerdere uitzendkrachten wijzigen vanuit planning
Het kan soms handig zijn om het scherm Meerdere uitzendkrachten wijzigen te kunnen gebruiken vanuit de planlijst. Dit is nu mogelijk via het menu wat op te roepen is aan de rechterkant van de knop Uitzendkr. op de planlijst, en het planbord uitzendkrachten.
Invoer van plaatsingen blokkeren voor bepaalde absentiesoorten
In Uitzendkracht->Tabellen->Absentiesoorten kan per soort nu aangegeven worden of deze de invoer van een nieuwe plaatsing moet verhinderen. Standaard wordt bij invoer van een plaatsing een blauwe waarschuwingsregel getoond voor een overlappende absentie, die dan kan worden genegeerd. Door bij een absentiesoort Blokkeer invoer van nieuwe plaatsingen aan te vinken, wordt bij het invoeren van een plaatsing de betreffende absentiemelding in het rood getoond, wat er voor zorgt dat de plaatsing niet kan worden opgeslagen.
Uitzendkracht openen vanuit plaatsingsscherm
Onderaan is een knop Openen toegevoegd, waarmee het detailscherm van de uitzendkracht kan worden geopend.
IBAN controle
De bij een uitzendkracht ingevulde IBAN wordt voortaan automatisch gecontroleerd op geldigheid. Indien het nummer niet klopt, wordt de invoer niet geaccepteerd.
Opmerking bij accommodatieplaatsing
Het is nu mogelijk om bij een accommodatieplaatsing een opmerking vast te leggen. Dit nieuwe veld Opmerking bij plaatsing is in scherm- en excel lijsten op te nemen in zowel de planlijst als het planbord voor accommodaties.
Bij uitzendkrachten
Op de tab Accom bij een uitzendkracht wordt de kolom met opmerkingen nu getoond. Tevens is een knop Accommodatie toegevoegd, waarmee direct het detailscherm van een accommodatie zelf kan worden geopend.
Uitleners koppelen aan filiaal
Bij een uitlener kan nu optioneel het filiaal worden vastgelegd, en het scherm met uitleners is voorzien van een filiaalselectie. De rechten van een gebruiker voor de zichtbaarheid van de uitlener-filialen is gekoppeld aan de rechten voor filialen voor uitzendkrachten. Dit maakt het dus mogelijk om gebruikers bijvoorbeeld alleen de uitleners te laten zien die betrekking hebben op hun eigen filiaal.
Het nieuw vast te leggen filiaal werkt ook door naar de bestandsmappen van een uitlener; het is daardoor ook mogelijk om bestandsmappen van uitleners in te delen in aparte mappen per filiaal, zoals beschreven in de help-pagina Bestandsarchief.
Diverse verbeteringen
Snellere Excel export
De export naar Excel is nu nog sneller gemaakt; zeker bij grotere lijsten is het 40% sneller geworden.
Zoeken op postcoderange
Het zoeken is nu ook mogelijk op een grotere range van 75 of 100 kilometer. De verwerking van dit soort grotere zoekvragen zal wel een aantal seconden in beslag nemen.
Bestandsmappen: inklappen m.u.v. hoofdmap
Bij Onderhoud->Instellingen->Bestandsarchief kan nu De hoofdmap zelf nooit inklappen aangevinkt worden. Deze instelling is nuttig als bijvoorbeeld de hoofdmap altijd de recente bestanden bevat, en de historie altijd in submappen. Het is dan niet gewenst dat de hoofdmap inklapt (automatisch of bij gebruik van de inklap-knop), maar de rest wel.
Eigen filiaal aanvinken in filiaalkeuzelijsten
Deze algemene optie is nu instelbaar per gebruiker. Bij Onderhoud->Instellingen is de optie verwijderd, en bij het detailscherm van een gebruiker Onderhoud->Gebruikers toegevoegd. De instelling wordt van kracht wanneer de gebruiker opnieuw inlogt.
Acties opnieuw zichtbaar maken in scherm Nieuwe acties, met N-toets
Voor gebruikers die veel vanuit het scherm Nieuwe acties werken om acties af te handelen is een mogelijkheid om een actie daar opnieuw zichtbaar te maken. Druk hiervoor op de N-toets in de actielijst. Deze optie is alleen mogelijk voor acties die nog niet gereed zijn.
Standaard beschikbaarheid via kalender
Bij Instellingen->Uitzendkrachten is nu vast te leggen dat nieuwe uitzendkrachten automatisch Via kalender hebben ingesteld staan bij Beschikbaarheid.
Tabel Functies - slapend
Functies die eigenlijk niet gebruikt meer worden, maar niet verwijderd kunnen worden door de historische gegevens, kunnen nu uit het zicht gehouden worden in de tabel met functies. Uiteraard is er ook een mogelijkheid om de slapende functies toch zichtbaar te maken met de zoekoptie Inclusief slapend. De kolom Slapend is via de lijstdefinities toe te voegen aan de tabel.
Tabel Klantniveaus - slapend
Aan deze tabel is de 'slapend' functionaliteit toegevoegd, om oudere klantniveaus standaard uit het zicht te verbergen.
Tabel filialen
De onderhoudstabel met filialen laat nu alle invulvelden ook bij de kolommen zien, wat beter overzicht biedt.
Nationaliteit tabel
De omschrijving van een nationaliteit is verbreed van 20 naar 40 posities.
Nieuwe lijstkolommen, toe te voegen via de lijstdefinities:
•Evaluaties: 'Plaatsingsnummer'
•Overzicht aanvragen: Schermkolom 'Opmerkingen'
•Overzicht uitzendkrachten: schermkolom 'Slapend'
•Overzicht klanten: kolom 'Certificaten'
•Planlijst uitzendkrachten: 'Evaluatiedatum'
•Planlijst uitzendkrachten: 'Evaluatiedatum invoer'
•Planlijst uitzendkrachten, tab Weekplanlijst per uitzendkracht: werktijden
•Planlijst accommodaties: kolom 'Opmerking bij plaatsing'
•Planbord accommodaties: kolom 'Opmerking bij plaatsing'
•Planlijst bruikleen: kolom 'Functie (huidige plaatsing)'
•Tabel functies: kolom 'Slapend'
Opgeloste problemen
•De filiaalselectie op de tab Weeklijst per uitzendkracht van de planlijst werkte niet correct. Dit is verholpen.
•Bij Overzicht uitzendkrachten uitzendkrachten werkt de postcodeselectie nu ook door in de Excel lijst.
7.0.0 10 maart 2014
Excel lijsten: direct naar PDF / E-mail
Ondersteuning van PDF formaat, E-mail koppeling, werken met geselecteerde records
Tot nu toe werd een Excel lijst altijd direct op een tijdelijke locatie geschreven en geopend. Dit blijft uiteraard mogelijk, maar er zijn een aantal extra mogelijkheden toegevoegd. Na indrukken van de knop Excel, bijvoorbeeld in de planlijst, verschijnt nu de volgende dialoog:
Naast de keuze uit de lijst met Excel layouts is nu mogelijk:
•Alleen de gemarkeerde records gebruiken
•Uitvoeren als nieuwe e-mail, met het bestand als bijlage
•De Excel lijst als PDF bestand omzetten
Een praktisch voorbeeld van de toepassing:
U wilt een klant een PDF bestand per e-mail sturen met de ingeplande medewerkers. In de planlijst kunt u dan de regels van die klant markeren, op Excel lijst drukken, en kiezen voor de opties Gemarkeerde records, Uitvoeren naar E-mail en Bestandsformaat PDF.
Vervolgens laat Regelneef nog een lijst zien met alle e-mail adressen die relevant zijn voor de geselecteerde records (dus van de uitzendkrachten, klant en contactpersonen van de klant). In onderstaand voorbeeld is de contactpersoon als ontvanger gekozen.
Vervolgens genereert Regelneef dan de e-mail aan de contactpersoon van de klant met een PDF als bijlage met daarin een lijst met de gegevens van de vijf uitzendkrachten.
Deze uitbreiding van de Excel lijsten is in deze versie beschikbaar bij planlijsten en planborden voor uitzendkrachten, auto's, accommodaties, bruikleengoederen en absenties.
Documenten naar E-mail
Samenvoegdocumenten kunnen al langer naar een e-mail bericht worden gezet. Nieuw is nu dat het e-mail adres van de ontvanger direct te selecteren is in het layoutscherm, en vervolgens ingevuld wordt in de e-mail. Wanneer er meerdere e-mail adressen mogelijk zijn, worden deze getoond in een aanvinklijst. De lijst met mogelijke e-mail-adressen verschijnt automatisch wanneer bij Uitvoeren naar voor E-mail wordt gekozen. In onderstaand
voorbeeld zijn de voor een plaatsing relevante e-mail adressen zichtbaar: uitzendkracht (u), klant (k) en contactpersoon (kp).
Uitzendkrachten
Vastlegging van beschikbaarheid van uitzendkracht
Het is nu mogelijk om per uitzendkracht nauwkeurig vast te leggen op welke dagen men beschikbaar is. Rechtsboven op de tab Algemeen zijn hiervoor een aantal velden toegevoegd. De beschikbaarheid van iemand kan op twee manieren worden vastgelegd:
•Per weekdag
Dit is de standaard instelling, met aparte vinkjes voor maandag t/m zondag.
•Via kalender
Wanneer dit aangeklikt is, kan via een knop een kalender worden getoond waarin een willekeurige verzameling van periodes en afzonderlijke dagen vastgelegd kan worden.
Bij het opslaan van een plaatsing of dagplanning wordt er waarschuwing gegeven als een geplande dag niet matcht met de beschikbaarheid van de uitzendkracht.
In Overzicht uitzendkrachten is een aanvinkveld Beschikbaren toegevoegd. Dit voegt dus een filter toe van de mensen die op de betreffende datum een weekdag- of kalenderbeschikbaarheid hebben.
Mensen waarvan de beschikbaarheid via een kalender wordt vastgelegd, zijn als groep op te vragen via het vinkje Kalenderregistratie. Dit kan handig zijn om ze te benaderen om hun beschikbaarheid registratie bij te werken.
Bij Onderhoud->Instellingen is een instelling toegevoegd om standaard de groep Beschikbaren te selecteren in Overzicht uitzendkrachten.
Velden automatisch in hoofdletters
De volgende velden bij een uitzendkracht zetten de invoer voortaan automatisch naar uppercase:
•Identiteitskaart / Paspoort
•Bankrekeningnummer
•BIC
Absenties muteren via planlijst uitzendkrachten
Met de nieuwe knop Absenties kan nu voor één of meerdere geselecteerde uitzendkrachten in de planlijst in één keer een absentie worden ingevoerd, gewijzigd of verwijderd worden.
Werkbrief verversen, overwerkpercentages flexibeler
Werkbrief verversen
Het is nu mogelijk om een werkbrief te verversen op basis van de gegevens van de onderliggende plaatsing, zonder dat hiervoor de werkbrief eerst verwijderd hoeft te worden.
Het kan altijd gebeuren dat, na het maken van de werkbrief, blijkt dat een extra overwerkpercentage nodig is, of een looncomponent. Deze dingen moeten dan in de plaatsing worden toegevoegd. Met de optie Opslaan, werkbrief verversen en opnieuw openen, te vinden in het uitklapmenu van de OK knop in het detailscherm van de werkbrief, werken deze direct door in de betreffende werkbrief. Regelneef probeert uiteraard alle ingevoerde uren en looncomponent aantallen te behouden. Het is belangrijk dat u dit zelf nog even controleert na het verversen.
NB: Deze verversmogelijkheid kan alleen de uren behouden als de werkbrief is gemaakt met Regelneef 6.8.2 of hoger. Bij oudere werkbrieven wordt een waarschuwingsmelding gegeven.
Overwerk en toeslaguren sorteerbaar, doorwerkend naar werkbrief en export
Vanaf nu zijn de regels bij overwerk en toeslaguren ook qua volgorde aan te passen in de plaatsing. Bij beide onderdelen zijn op- en neertoetsen geplaatst.
Wanneer een werkbrief wordt gemaakt, wordt voortaan van deze volgorde gebruik gemaakt, in plaats van de automatische sortering op uurloon-percentage. Hiermee is dus de volgorde van de deze items op de werkbrief helemaal naar eigen hand te zetten.
Uiteraard werkt een aangepaste sortering ook door in de hierboven beschreven verversmogelijkheid van de werkbrief.
De export van Freepack uitzendingen en werkbrieven houdt voor de percentages nu de volgorde aan zoals ze in de plaatsing worden getoond.
Diversen
Microsoft .NET framework 4.0
Regelneef werkt vanaf nu op basis van het .NET framework 4.0. Dit is nodig om zoveel mogelijk gebruik te kunnen maken van nieuwe ontwikkelingen op softwaregebied. Dit framework ondersteunt Windows XP en hoger.
Regelneef 6.6.x en 6.8 toont bij Help->Over Regelneef informatie of het betreffende framework al geïnstalleerd is op de betreffende computer, en toont een download link als dat niet het geval is. Deze link is http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=17113. Heeft een systeem het Framework 4.5 (dit is standaard het geval bij Windows 8), dan is dat ook geschikt.
Klanten zoeken op postcode range
In het klantenscherm kan nu ook worden geselecteerd op alle klanten in een straal rond een postcode.
Uitleners via knoppenbalk
Toegang tot de uitleners tabel is mogelijk vanuit de knoppenbalk.
Nieuwe kleurenthema's
Er zijn diverse thema's toegevoegd, waardoor er nu in totaal keuze is uit 21 verschillende varianten. Bijvoorbeeld een aantal Office 2013 stijlen, een minimalistische (Whiteprint) en een donkere (Dark Style).
Export naar Freepack
•Bij klanten worden KVK nummer, website en BTW code nu meegegeven.
•Bij uitzendkrachten wordt bij IBAN nu ook het BIC nummer meegegeven.
Diversen
•Bij documenten met plaatsingsgegevens is een samenvoegveld aanvraag_certificaten beschikbaar gemaakt.
•Bij het importeren van uitzendkrachten of klanten werd soms een cel onleesbaar bij bepaalde kleurenthema's. Dit is verholpen.
•Tijdens het invoeren van een klant kon een lege regel in het zoekresultaat verschijnen, wat verwarring kan geven. Dit is verholpen.
•De export van plaatsingen naar Freepack uitzendingen is op verzoek van Freepack aangepast qua formaat. Dit voorkomt potentiële importproblemen met uitzendingen met eenzelfde startdatum in de huidige versie van Freepack.
•In de export naar UBPlus wordt nu ook het veld 'Betaling t.n.v.' meegegeven. In de importdefinitie binnen UBPlus kan dit importveld vervolgens gekoppeld worden.
•De status actief/passief van een uitzendkracht werd in sommige gevallen niet goed bepaald in planlijsten voor absenties, bruikleen, accommodaties en auto's. Dit is verholpen.
•In specifieke gevallen kon het openen van de Weekplanlijst per uitzendkracht een foutmelding geven. Dit is verholpen.
•Bij het aanmaken van een plaatsing die in het verleden ligt vulde Regelneef niet altijd standaard een P in bij de datums die vóór de systeemdatum liggen. Dit is aangepast.
•Multi wijzigen van klanten werkt nu ook correct voor het wijzigen van het veld Type.